"Ελπίς πατρίδος": Συγκίνησε η πολυδιάστατη παράσταση για τα προεπαναστατικά κινήματα του 1821

on . Posted in Δελτία Τύπου

Μια σπάνια, όσο και πολύτιμη όσον αφορά στη θεματολογία της, πολυδιάστατη παράσταση παρουσίασαν από κοινού το βράδυ της περασμένης Δευτέρας 23 Μαρτίου, ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, το Χορευτικό Εργαστήρι Αιγίου και το Μουσικό Εργαστήρι Αιγίου υπό την αιγίδα της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.. Η παράσταση που είχε ως κεντρικό θέμα τα προεπαναστατικά κινήματα που οδήγησαν στην εξέγερση του 1821 και αργότερα στην ελληνική ανεξαρτησία από τον οθωμανικό ζυγό, φιλοξενήθηκε στον κινηματογράφο “Απόλλωνα” που γέμισε ασφυκτικά από θεατές κάθε ηλικίας.

Μουσική, τραγούδι, χορός, εικόνα και αφήγηση αποτέλεσαν μια ενδιαφέρουσα σύνθεση, από την οποία το κοινό έμαθε λεπτομέρειες για περισσότερο ή λιγότερο γνωστά γεγονότα που 'φύτεψαν' το σπόρο της ανεξαρτησίας στους Έλληνες. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στα πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν στα προεπαναστατικά κινήματα και ξεχωριστή αναφορά έγινε στη Μυστική Συνέλευση της Βοστίτσας τον Ιανουάριο του 1821, όπου άναψε το “φυτίλι” της έκρηξης του απελευθερωτικού αγώνα.

Το ρόλο των αφηγητών ανέλαβαν η Μαρία Σκαρτσίλα και ο Γιώργος Γεωργόπουλος, αντιπρόεδρος και οργανωτικός γραμματέας αντίστοιχα, του Συνδέσμου Φιλολόγων. Η επιλογή των τραγουδιών έγινε από τον συνθέτη Σάκη Παπαδημητρίου (λαούτο, κιθάρα, λύρες) και τα ερμήνευσαν με ξεχωριστό τρόπο η Δώρα Πετρίδη, ο Βαγγέλης Μακρυγιώργος και ο Παναγιώτης Σταθακόπουλος. Την ορχήστρα του Μουσικού Εργαστηρίου Αιγίου συμπλήρωσαν ο Μανόλης Κόττορος (βιολί), ο Θόδωρος Τασούλας (κλαρίνο), ο Χαράλαμπος Παπαγιαννούλης (σαντούρι), η Νικόλ Κούκιου (νταούλι, νταϊρές) και ο Βαγγέλης Μακρυγιώργος (κρουστά). Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσαν το μελοποιημένο ποίημα του Ανδρέα Κάλβου “Ελπίς πατρίδος” που μελοποίησε ο Σάκης Παπαδημητρίου, όπως και ο “Θούριος του Ρήγα”.

Εξάλλου, οι 42 χορεύτριες και χορευτές του Χορευτικού Εργαστηρίου Αιγίου απέδωσαν άψογα χορούς από Πελοπόννησο, Κρήτη, Ήπειρο και Δυτική Μακεδονία, φορώντας τις αντίστοιχες παραδοσιακές φορεσιές. Αλφαβητικά, εμφανίστηκαν οι εξής χορεύτριες και χορευτές: Αλεξόπουλος Α., Αμπαζόπουλος Γ., Αντωνόπουλος Αν., Αντωνόπουλος Τ., Αντωνόπουλου Ελ., Βαρβίας Αν., Βέργου Χρ., Γεωργίου Β., Γεωργίου Ελ., Γκραικιώτου Αν., Δημητρακοπούλου Ελ., Διονυσόπουλος Π., Ευσταθίου Αθ., Ζαρκάδα Μ., Καραμάνη Ελ., Καραπαναγιώτη Γ., Κοντογιάννη Υρ., Κυριακοπούλου Μ., Λαμπίρη  Αδ., Μαμτσαδέρη Ε., Μαμτσαδέρης Απ., Μαράντης Σ., Μητρόπουλος Α., Μπινιώρη Ε., Μπουζούνη Α., Μουρτζούχου Λ., Νικολάου Μ., Παπαδοπούλου Γ., Παπασημακοπούλου Ρ., Παπαχριστοπούλου Μ., Πετροπούλου Ν., Ρούβαλης Ηλ., Σταθακοπούλου Ε., Στέφου Αν., Σωτηροπούλου Ιφ., Τηλιγάδη Αν., Τρίψα Τζ., Τρίψας Β., Τσιάκλας Δ., Φίλια Ε., Χαλεπλή Μ., Χοροζάκη Ελ.. Υπογραμίζεται πως τη λαογραφική και ιστορική έρευνα, όπως και τη διδασκαλία των χορών, ανέλαβαν οι Μαρία Ζουροπούλου, Ασημάκης Τσουρέκης και Γιώργος Σιακκής. Τέλος, την επιμέλεια των διαφανειών που προβλήθηκαν είχαν οι φιλόλογοι Ζωή Βαρδάκη και Αικατερίνη Μαρινοπούλου.

Στην αποφώνησή της, η πρόεδρος της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. κα Μαρία Τσουκαλά, εκφράζοντας το δέος και τη συγκίνηση που ένιωσε το κοινό παρακολουθώντας την παράσταση, συνεχάρη τους συντελεστές και σημείωσε πως όταν θυμόμαστε τη λαμπρή ιστορία μας, παίρνουμε κουράγιο και δύναμη για να συνεχίσουμε τους δικούς μας αγώνες, με ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.


 

Visit lbetting.co.uk how to sing-up at ladbrokes