Elisabetta Rogai-Η φημισμένη Ιταλίδα εικαστικός που ζωγραφίζει με κρασί, τίμησε τα φετινά Οινοξένεια

366

Όταν η Ιταλίδα ζωγράφος Elisabetta Rogai ανακάλυπτε έναν νέο τρόπο για να ζωγραφίζει με κόκκινο κρασί αντί με χρώματα, σίγουρα δεν μπορούσε να φανταστεί την έκταση που θα έπαιρνε το έργο EnoArt. Ξεκινώντας το φθινόπωρο του 2010, όλοι έμειναν έκπληκτοι όταν είδαν ότι το  αποτέλεσμα του τρόπου της ήταν, τα χρώματα να αλλάζουν στον καμβά μετά από μερικούς μήνες και κυμαίνονται μεταξύ των τυπικών χρωμάτων ενός φρέσκου κρασιού και ενός πεπαλαιωμένου! Η Elisabetta Rogai, τίμησε το Αίγιο και τα φετινά Οινοξένεια με την παρουσία της, αφού συμμετείχε αφιλοκερδώς στη βραδιά έναρξης, το Σάββατο 24 Αυγούστου, στην πλατεία Ποσειδωνίας/Paestum στην παραλία Αιγίου.

Με βασικό σύμμαχο το κρασί, η κυρία Rogai ζωγράφισε περίπου 30 έργα ζωγραφικής και τα εξέθεσε στην Ιταλία (Τοσκάνη, Βενέτο, Λομβαρδία, Λάτσιο) αλλά και στο εξωτερικό (Λος Άντζελες, Χονγκ Κονγκ το 2012, Ελλάδα και Βενεζουέλα το 2013) σε διάφορες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Στο Λος Άντζελες προσκλήθηκε ως επίτιμη προσκεκλημένη στη δεύτερη διοργάνωση “Viva Vio L.A.” που πραγματοποιήθηκε το Μάιο και ήταν μια εβδομάδα αφιερωμένη στα εκλεκτά ιταλικά κρασιά. Εκεί, πραγματοποίησε ένα live show στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο, υπό το βλέμμα του “πατέρα” των ιταλικών εστιατορίων του Λος Άντζελες Pietro Selvaggio, ο οποίος δήλωσε: “Θεωρώ πως κάθε high class εστιατόριο πρέπει να έχει στους τοίχους του ένα έργο ζωγραφικής από κρασί της Elisabetta Rogai”.

Σχεδόν όλοι οι πίνακες της Rogai που ζωγραφίζονται με κρασί, 70 Χ 100 cm (κρασί σε καμβά) και ο άνθρακας που χρησιμοποιείται για το πρώτο σχέδιο έχει ληφθεί από καμένα αμπέλια. Οι πίνακες δείχνουν πορτρέτα νεαρών γυναικών στην καθημερινή τους ζωή και συχνά σχετίζονται με την διαδικασία της παραγωγής του κρασιού. Ζωγραφίζει επίσης πορτραίτα πιθανών αγοραστών ή κατά παραγγελίαν θέματα.

Σε γενικές γραμμές, το project EnoArt της φημισμένης ιταλίδας ζωγράφου χωρίζεται σε δύο φάσεις:

1) Έκθεση ζωγραφικής έργων φτιαγμένων με κρασί, τοποθετημένα σε σειρά από το “νεώτερο” προς το πιο “ώριμο”, για να δείτε πώς εξελίχθηκε το έργο στον καμβά (από τα πρώτα χαρακτηριστικά χρώματα του φρέσκου κρασιού προς τις αποχρώσεις του πεπαλαιωμένου)

2) Ζωντανή απόδοση από την Elisabetta Rogai, που ζωγραφίζει για μισή ώρα με το κρασί της εκάστοτε εταιρείας μπροστά στα μάτια του κοινού, συμπληρώνοντας έναν καμβά με το κρασί και αποκαλύπτοντας τα μυστικά της τεχνικής της, απαντώντας παράλληλα στα ερωτήματα των θεατών. Στη συνέχεια, οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν το έργο και να διαπιστώσουν πως η οσμή του παραμένει έντονη και μυρίζει κρασί.
Το κρασί δεν χρησιμοποιείται απευθείας από τη φιάλη αλλά προηγουμένως περνάει μια επεξεργασία “φυγοκέντρησης”, ώστε να προκύψει ένα υγρό πυκνότερο από το πραγματικό κρασί.

Επειδή η EnoArte ήταν η πρώτη που εφηύρε αυτή την τεχνική και αφού οι μιμητές όλο και πολλαπλασιάζονται, έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.  Από την άλλη, η Elisabetta Rogai είναι η μόνη καλλιτέχνης που ζωγραφίζει σήμερα και με αυτόν τον τρόπο με το κρασί. Οι ζωντανές παραστάσεις της κας Rogai είναι ένα μοναδικό εργαλείο μάρκετινγκ στον κόσμο του κρασιού και μπορεί να δώσει μεγάλη προβολή για κάθε μάρκα με έναν τρόπο εντελώς έξω από τους συνηθισμένους.

Η ζωγραφική της πάνω σε τζιν ρούχα, παρουσιάστηκε σε πασαρέλες μόδας στη Φλωρεντία (Pitti Immagine Uomo-2008), ενώ έργα τέχνης φτιαγμένα από κρασί παρουσιάστηκαν σε εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου στην έκθεση Vinitaly στη Βερόνα (2011) και σε άλλες εκδηλώσεις αφιερωμένες στο κρασί και την τέχνη, κάτι που καθιέρωσε την Elisabetta Rogai ως μια καλλιτέχνι διεθνούς βεληνεκούς, που χαρακτηρίζεται από την ευελιξία και την πρωτοτυπία στις ιδέες. Η πιο πρόσφατες προσωπικές της εκθέσεις πραγματοποιήθηκαν στο Λος Άντζελες και το Χονγκ Κονγκ (2012) και το 2013 θα εκθέσει έργα της στο Μαρακαΐμπο της Βενεζουέλας.

Πληροφορίες στην προσωπική της ιστοσελίδα http://www.elisabettarogai.it/home/?lang=eng

 

Στη φωτογραφία με την πρόεδρο της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Αιγιαλείας κα Βασιλική Ψυχράμη.